Intotdeuna cand oamenii se muta catre ceva mai mare sau catre ceva mai mic, apare aceasta dilema. Cum sa gestioneze acest proces de vanzare-cumparare.
Solutia ideala este sa existe bugetul de cumparare a viitoarei locuinte fara sa se astepte vanzarea celei actuale. Dar de multe ori nu exista acest buget, cel putin partial. Intalnim in activitatea noastra curenta multe familii ce doresc sa faca aceasta mutare de ani buni dar nu reusesc. Teama de a nu gasi ceva bun pentru ei ii face sa nu demareze demersurile de vanzare a actualei locuinte. Se tot incearca celebrul " schimb" dar care are sanse de reusita mici in general. La "schimb" trebuie intrunite mai multe conditii simultan: partilor sa le placa cealalta proprietate foarte mult si sa isi poata evalua corect propriul imobil, astfel incat sa se ajunga si la o diferenta acceptabila pentru toti cei implicati. Aceste lucruri se intampla destul de rar.
In multe situatii se intra intr-un cerc vicios in care nu vand pana nu gasesc altceva si nu gasesc altceva pentru ca nu stiu pe ce sa ma bazez ca bani si nici nu pot semna un precontract cu termene clare.
Noi recomandam in astfel de situatii o anumita cronologie, care daca este gestionata bine, sigur ajunge la un final fericit.
Daca se realizeaza cu atentie si planificare buna, tot demersul este de succes. Cel mai important punct este primul, atunci cand definim conditiile financiare si de timp. Lucrul acesta poate fi obtinut prin angajarea unui profesionist in domeniu, unul ce sa va reprezinte interesul in toata aceasta actiune.
Un agent imobiliar profesionist trebuie sa ofere clientului siguranta informatiilor pe care le prezinta pentru a-i da increderea necesara ca sa intre in acest proces.
Puteti sa ne povestiti experientele avute si daca aveti intrebari legate de acest proces, va raspundem cu placere.
Autor: Marius Statescu